Monday, November 5, 2012

mEncARi jEjAk



Dah lama rasanya ya xberblog.. ntah nape, hari ni tetiba jari kecik ni terasa nk menaip..menaip..menaip..dan terus menaip.. mungkin ada kekosongan yang cuba nk ya penuhi..tp kekosongan apa? 

Sungguh...kesibukan hari-hari membuatkan banyak benda ya alpa..banyak benda ya lalai dan banyak benda ya abaikan.. Kesibukan inilah yang menyebabkan terbitya kekosongan tu..Sungguh,,,hati ni terasa kehilangan..kehilangan jejak diri yang cuba ya cari balik. Ya sedar akan kehilangan tu. Tetapi hati keras ya menghalang ya dari berpatah balik. 

Kekosongan tu makin ya terasa bila ya sendirian. Maafkan ya sb kealpaan ya pada diri sendiri dan org lain. Hari ni ya nekad tak akan biarkan kekosongan tu terus mendekati. Ya tahu, masih ada peluang utk ya isi dan perbaiki perkekosongan ni. 

Ya Allah, lindungilah, didiklah, bimbinglah, bantulah diri  dan hati ini..hanya padaMu aku meminta dan hanya padaMu aku berserah...


“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” (Surah Ar-Rad:11)




No comments:

Post a Comment